Het lijkt erop dat Faye alles
heeft wat haar hartje begeert. Een fijne
huwelijk, een prachtige dochter, Julienne, dankzij de zaak van haar man Jack een
plek in het societyleven van Stockholm, toch begint dat leven wat te schuren. Enerzijds gaat ze bijna onderdanig mee in de
wensen en verlangens van Jack, aan de andere kant zit er een andere Faye diep
in haar. Een Faye die zelf de touwtjes in handen wil nemen, die zich niet
langer wil meten met de superslanke maar o zo venijnige vriendinnen waar ze mee
luncht. Alleen bij haar oude studievriendin Chris kan ze haar ei kwijt. Zij begrijpt
het diepe verlangen dat Faye heeft. Maar
zelfs Chris weet niet van haar donkere verleden, de demonen uit haar jeugd.
Lurven
Als ze er even met dochter
Julienne een weekendje uit wil en haar telefoon vergeet keert ze linea recta om
naar huis. Daar treft ze Jack in de armen van een ander. Ruzies, drama, scheiding, Faye staat zonder
een cent op straat. Na drie weken treuren in bed wordt ze door haar vriendin
Chris bij de lurven gepakt. Zij zorgt ervoor dat Faye haar oude vaardigheden
weer ter hand neemt, haar organisatietalent, haar kennis van de financiële
wereld, haar ondernemingslust. Faye gaat
haar talenten inzetten met maar één doel: wraak. Wraak op haar bedriegende ex
die haar zoveel pijn bezorgd heeft. Dan
verdwijnt haar dochter Julienne en komt alles in een ander perspectief te
staan.
Ui
“De wraak van een vrouw is
prachtig en pijnlijk”. Dat is de subtitel van deze ongemeen spannende psychologische
thriller. En de sleutel tot de ontknoping. ‘Gouden kooi’ is als een ui, laagje voor
laagje wordt langzaam afgepeld. Soms levert
dat een hint op over de afloop, bij een volgend laagje wordt je op het
verkeerde been gezet. Na elk laagje moet
je doorlezen, je moet weten hoe het
afloopt. Läckberg maakt haar reputatie
als succesvol thrillerschrijver helemaal waar.
‘Gouden kooi’ doet je uitzien naar het aangekondigde volgende deel van
dit tweeluik.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten