9 augustus 2011

Top Gear Supercars : de snelste auto’s ter wereld

‘Bloed jaagt door mijn aderen. Mijn handen trillen, mijn ogen tranen , mijn hart klopt in mijn keel. Ik hoor iemand vloeken in mijn helm en het duurt even voor ik besef dat ik dat zelf ben. De eerste keer dat de nieuwe R500 Superlight van Caterham op de weg plankgas geeft, raak je in een shocktoestand’. 

Aldus omschrijft Tom Ford de sensatie van het rijden in een nieuwe snelle auto. Hij is een van de schrijvers die op  ‘Top Gear’ wijze over superbolides vertelt. Niet alleen een technisch praatje, het gevoel, de beleving, dat  is belangrijk voor deze fanatiekelingen op het gebied van auto’s en rijden.  Auto’s uit Italië, Duitsland, Groot-Brittannië en de rest van de wereld passeren de revue.  De Ferrari FXX, De Bugatti Veyrons, de Mercedes SL65 Black, de Ford Focus RS, niet één beroemde snelle auto wordt vergeten. 

Maar ja, wie kan zich een bolide van 240.000 E veroorloven? Voor gewone stervelingen blijft niets anders over dan dit prachtboek, 255 pagina’s dik, 900 kleurenfoto’s en geweldige teksten. Een boek om verlekkerd in rond te neuzen en weg te dromen naar de wereld van supersnelheden en brullende motoren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten